5 چالش مهمی که کسب و کارهای کوچک با آن مواجهند

چالش اول: کمبود بودجه

هیچ چیزی نمی‌تواند مانند مشکلات مالی یک کسب‌وکار را متوقف کند. این موضوع برای کسب‌وکارهای کوچک حتی بیشتر هم صدق می‌کند. در حالی که بیشتر شرکت‌های بزرگ دارای جریان نقدی کافی برای پرداخت حقوق و تأمین هزینه‌های جاری هستند، یا حتی می توانند وام های بزرگتری دریافت نمایند، کسب‌وکارهای کوچک معمولاً در وضعیت ناپایدارتری قرار دارند. هیچ کس حاضر نیست به کسب و کاری که تازه شروع شده است پول قرض بدهد یا روی آن سرمایه گذاری کند، حتی خود صاحب کسب و کار هم ممکن است از هزینه و سرمایه گذاری زیاد اجتناب کند. داستان‌های زیادی از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد که برای پرداخت حقوق کارمندان و تأمین‌کنندگان خود، از حقوق خود صرف‌نظر کرده‌اند. و متأسفانه، داستان‌های بیشتری از کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد که به دلیل کمبود بودجه شکست خورده‌اند.

چالش دوم: کمبود زمان

اگر یک کارآفرین هستید آیا شما در حال کار بر روی توسعه کسب‌وکارتان هستید یا انجام کارهای روزمره آن؟ برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، پاسخ اغلب هر دو است. شما مسئول اجرای طرح‌های تجاری و جذب کسب‌وکار جدید هستید، اما ممکن است همزمان به تلفن‌ها هم پاسخ دهید، ادمین اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعیتان باشید، با تأمین‌کنندگان سر و کار داشته باشید و محصول را خودتان بسته بندی کنید. هرچه کسب‌وکار شما کوچکتر باشد، به احتمال زیاد کارهای بیشتری خواهید داشت. این فشار زمانی می‌تواند دشوار باشد و ممکن است باعث شود مسائل مهم یعنی فرصتهای توسعه کسب و کار از دست بروند.

چالش سوم: مشکل در یافتن کارمندان خوب

در بسیاری از موارد، حقوق و مزایای کسب‌وکار کوچک نمی‌توانند با آنچه که شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهند رقابت کنند. علاوه بر این، در حالی که شرکت‌های بزرگ می‌توانند افرادی را برای یک وظیفه خاص استخدام کنند، کارآفرینان ممکن است به کارمندانی نیاز داشته باشند که بتوانند چندین وظیفه را انجام دهند با اصطلاحا مولتی تسک باشند. همچنین احتمالاً به افرادی نیاز دارند که شخصیت مناسب برای موفقیت در یک محیط کسب‌وکار کوچک را داشته باشند، جایی که تغییرات شایع است. تمام این عوامل می‌تواند یافتن کارمندان مناسب را چالش‌برانگیز کند. همچنین کارمندان باید انگیزه لازم برای تلاش کردن و عبور از مشکلات را داشته باشند.

چالش چهارم: مشکلات تعادل بین رشد و کیفیت

یک داستان رایج در کسب و کارهای کوچک: یک روز در حال جشن گرفتن برای جذب یک مشتری بزرگ هستند و روز بعد در تلاشند تا با نیازهای مشتری جدید هماهنگ شوند. برای کسب‌وکارهای کوچک، رشد اغلب با درد همراه است. در بسیاری از موارد، کارآفرینان باید بین کار کردن ساعت‌های طولانی—و درخواست از کارکنان برای انجام همین کار—یا پیدا کردن راه‌هایی برای کوتاه کردن مسیر انتخاب کنند. هیچ‌کدام از این دو راه‌حل مناسبی نیست، به این معنی که در نهایت، باید راهی برای رشد کسب‌وکارشان پیدا کنند بدون اینکه به آن آسیب بزنند.

چالش پنجم: حضور ناکارآمد در وب

بازاریابی به طور کلی می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک مشکلات زیادی ایجاد کند. تبلیغات هزینه‌بر است و تبلیغ دهان به دهان به آرامی پیش می‌رود. اینترنت فرصت‌هایی را برای پیدا کردن مشتریان بدون هزینه‌های زیاد فراهم می‌کند، اما بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به اندازه کافی از حضور آنلاین خود بهره نمی‌برند. احتمالاً بعنوان یم کارآفرین می‌دانید که به یک وب‌سایت نیاز دارید، اما آیا بهینه‌سازی سئو شده است؟ آیا از طراحی واکنش‌گرا استفاده می‌کند؟ آیا فروش را افزایش می‌دهد یا فقط یک بیلبورد آنلاین است؟ و وب‌سایت شما تنها یک بخش از حضور آنلاین شماست. حتی بسیاری از کسب و کارهای کوچک دانش کافی برای حضور در پلتفرمهای رایگان و شبکه های اجتماعی ندارند یا نمی دانند چطور پیج خود را رشد دهند. حتی رشد در همین پلتفرمهای رایگان هم در حقیقت رایگان نیست و هزینه و وقت و انرژی زیادی را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *